V kolikor niste avtomatsko preusmerjeni, kliknite tukaj... Gregorjev foto blog: Pc ali Mac: odločitev je padla

Razmišljanja o fotografiji, o življenju, o ženskah, o vsem nasploh,...

ponedeljek, september 17, 2007

Pc ali Mac: odločitev je padla

Po preudarnem razmisleku sem le prišel do zaključka in zadevo tudi nabavil. Pa da ne bom zavlačeval, bom hitro napisal, da sem nabavil klasičen pc laptop. Preden me skur... pa še napišem dobre/slabe lastnosti enega in drugega sistema kakor jih vidim jaz. Mogoče še olajšam nakup komu drugemu.

Macbook

-dobre lastnosti:
  • odličen dizajn
  • dobre komponente in njihova kombinacija
  • Mac OS
  • ni virusov
- slabe lastnosti:
  • visoka cena
  • večina strokovnih programov je napisanih za Windows (izvzemam design, web-development, photo)
  • pomanjkanje kvalitetnih servisov
Pc:

- dobre lastnosti:
  • relativno nizka cena
  • večja ponudba
  • servis
  • ni navajanja na nov OS
- slabe lastnosti:
  • opreacijski sistem Windows
  • nestabilnost
  • vprašljive komponente pri xy proizvajalcih
V postu Apple ali Pc sem že ugotavljal moj problem v zvezi s faksom in s tem povezanimi programi. Če bi želel imeti Macbook-a, bi nujno potreboval tudi Windowse, kar za moje pojme ne bi bil več Mac. Problematična je tudi grafična kartica pri Macbooku, ki je integrirana in še ta ena izmed najbolj osnovnih, kar bi lahko povzročalo težave programom, ki jih uporabljam (CAE/CAD). V bistvu je bil povod za nakup Macbooka reklama Comtrona, v katerem je bil Macbook z odličnimi karakteristikami. Cenovno je bil kar ugoden (celo ugodnejši od M-store), zato sem se tudi tako ogrel. Edini problem je predstavljal le pekač, ki je bil ComboDrive in ne SuperDrive. Zato sem v Comtronu vprašal, če se lahko pozanimajo, ali je možno, da bi mi na servisu menjali CD z SD-jem. Dan kasneje sem trgovino tudi obiskal, da bi dobil par impresij o Macbooku. Ko sem prodjalca povprašal, če so morda že dobili informacije glede optične enote, me je malodane nadrl, češ da sej to ne morejo tako hitro vedet. Minila me je volja in zapustil sem trgovino. Nato me je dan kasneje le poklical "prijazen" prodajalec s trgovine in mi povedal, da so se zmotili pri opisu Macbooka in da je namesto combodrive-a notri superdrive. Spva je to pričaralo nasmešek na mojih ustih, a me je sekundo za tem "prijazen" prodajalec vrgel na realna tla, da so se zmotili tudi pri ceni. Nova cena pa naj bi bila cca. 1390€. Jeah right, sem si rekel. Prijazno sem se zahvalil in si rekel: Shittron, nikoli več. No in tako sem ugotovil, da Macbook za takšno "lepo" ceno ne bo za dobit. Setup, ki sem si ga jaz želel bi me stal cca. 1400€, kar je bilo nad mojim budgetom. Dokončna odločitev pa je padla, ko sem pisal mail enemu profesorju s faksa, ker je med enimi predavanji nekaj omenjal, da si je nabavi mac-a. Povedal je, da so Windowsi delali bolj slabo. Programi, ki jih je potreboval so nekateri delali ok, nekateri pa ne. Tako je šel nazaj na pc laptop.
In tako sem pristal nazaj na PC-ju in mi ni žal, saj je bila tole trenutno edina pametna izbira. Tudi cenovno se mi je zelo izplačala (cca. 500€ ceneje in boljši setup). Kakor kaže tudi v prihodnjosti ne bo prehoda na Mac z moje strani, razen, če se prepišem na kak drug faks. :)

p.s.: Se mi pa zdi, da je na Slo-sceni zadnje čase prava evforija glede Mac-ov. Fotografi jih kupijejo, ko da bi jih kdo zastonj delil. Ali gre samo za tisto slovensko faušijo (beri to kaj ma sosed morem imeti tudi jaz) ali pa je potreba le tako nujna, pa ve sam bog.

Pa lep pozdrav!

12 Comments:

Blogger Primoz said...

zadeva je takšna: imam Mac book Pro in (dober) desktop PC. in ga Mac zlo prekaša. in dela b.p. Kar za prejnji laptop (PC) nisem moral rečt niti ko je bil nov. Mac dela, z PCjem pa se moraš non-stop nekaj ubadat, zdaj to, pol ono, spet tretjo ne štima...pa anti-virusi za preveč virusov, pa tega je še in še...moraš vedet da ima Mac v osnovi kar nekaj (uporabnih) programov po defaultu (PC je ponavadi gol), komponente so tudi zlo ok. ko sem pred časom primerjal Sony Vaiota z primerljivo konfiguracijo kot Mac book je bil Sony 100 € več, s tem da si imel pri Macu več softwerja... ;) sicer pa se vsak odloči za tisto kar se mu zdi da je prav. Da je v zadnjem času evforija za Mace?Ne bi rekel , predvsem je to, da so se pri Applu pravilno odločili ko so šli na Intel čipe. Mnogo je bilo Apple skeptikov, so pa ob Intel čipih imeli zagotovilo, da v kolikor jim Mac OS ne bo všeč bodo še vedno lahko gor ruknili Winse...tega pa pol nihče ni naredil, ha ha

11:14 pop.

 
Anonymous Anonimni said...

tisti, ki pravijo, da ima Mac po defaultu več programov so, zanimivo, najbolj glasni potem pri raznih "anti-trust" tožbah proti Microsoftu, ko hoče v Windowse vgradit MP3 predvajalnik, IE...

no, kakorkoli, če znaš računalnik uporabljat boš imel isto količino skrbi tako na enem kot drugem sistemu, malo... če pa ne znaš, potem pa ja, bodo windowsi hitro okuženi. Žal je pa še tako, da redko kdo priznava dejstvo da se napada najbolj popularen sistem (oz. najbolj razširjen) -- ker drugače se piratom ne splača.

No, kakorkoli, čestitam za nov PC ;-). Ne bom zdaj spet flame war začenjal.

12:05 dop.

 
Blogger Mih@ said...

@Gregor: Zajebal si...
@Primoz: Je evforija na Mace, ker folk končno spoznava koliko prednosi ima to pred Winsi. Če mene prašaš je še premalo evforije.
@Anže: Ne dolgo nazaj (keke pol leta) je neka firma organizirala hekersko tekmovanje v krekanju Mac OSa. Nagrada je bila 2 mio $, tekmovali naj bi vsi top hekerji, saj je bila stvar popolnoma anonimna. Najdlje je prišel nek heker z dolgo tradicijo, ki se je uspel infiltrirati v guest account in se logirati, vendar ni mogel niti brati, niti pisati po disku. Stvar je trajala pol leta in nobenmu ni uspelo prebrati ali prepisati katerekoli datoteke.
Pa ne gre se za vgradnjo MP3 plejerjev ali brskalnikov, gre se za iLife in iWork programčke, ki so state-of-the-art proti katerikoli Win aplikaciji ;)

P.S.: Če primerjaš enako opremljene leptope dobrih firm med sabo (Apple, Sony - Vaio, Dell) je Apple najcenejši, tako da tisto, da je Apple drag, ne zdrži več.

9:32 dop.

 
Blogger Gregor Harih said...

@primoz: Apple je res naredil dobro potezo glede Intel čipov. V mojem primeru pa bi pomoje moral več teči Winse kot pa Mac OS, tako pa Mac zgubi pomen.
@anze: Se popolnpoma strinjam. Če vsaj malo znaš ti bo PC enako dobro služil. Jaz imam na stari kišti že kako leto Winse gor pa dela vse BP. Prej sem imel še dlje, pa je tudi lepo delalo, pa je pc že star več kot tri leta.
@miha: Itaq, da vem, da sn zajebal. ;) Glede Sony Vaio-ta in Della se strinjam, da sta cenovno glede na Apple enaka ali pa celo dražja. Jaz sem se odločil še za vedno odlčni HP, ki pa je po mnjenju mnogih price/value winner.

9:54 dop.

 
Anonymous Anonimni said...

Itak da si ;) Me pa čudi, da te ni prepričalo dejstvo, da bootcamp omogoča imeti na macu oboje. No vsekakor uživaj ob novi pridobitvi, pa čim manj težav.

11:09 dop.

 
Blogger Gregor Harih said...

@Sekundek: Je me prepričalo, dokler mi ni odpisal profesor s faksa, ki je napisal, da zadeva le ne deluje tako dobro kot je pričakoval in je moral svojega Macbooka zamenjati za klasični PC (Toshiba). Druga zadeva pa je tudi bila cena kot sem že napisal. Če bi kupil Macbooka, ki bi imel željene karakteristike bi dal 1400€ ali pa celo več. Toliko denarja mi je osebno preveč. Mogoče se bodo zbudili tudi programerji različnih CAD/CAE programov in začeli izdelovati proghrame tudi za Mac-e. Vsekakor mi je žal, da nisem izbral oz. nisem mogel izbrati Mac-a, a kaj češ. :)

11:26 dop.

 
Anonymous Anonimni said...

miha, žal ne drži popolnoma

http://apple.slashdot.org/article.pl?sid=07/04/20/1333250

lp, Anže

5:23 pop.

 
Anonymous Anonimni said...

miha, še to, tiste hekerje, ki to res znajo in imajo zlobne namene boli kurac za teh 2 mio USD, ker lahko zaslužijo precej več. Moraš vedet da na črnem trgu so taki exploiti precej precej dragi.

Aja, glej še http://www.zdnet.com.au/news/security/soa/Mac-OS-X-hacked-under-30-minutes/0,130061744,139241748,00.htm

Glede iLife & iWork. Je čisto vseeno kako state of the art misliš da so. Dejstvo je da predstavljajo monopolistično prakso izključevanja konkurence. Torej to isto, kar očitajo Microsoftu.

To da je apple drag res ne zdrži več, da je pa bolj varen pa tudi ne bo več dolgo.

5:28 pop.

 
Blogger Gregor Harih said...

Zanimivo branje Anže.
Moje mnenje: Ni vse zlato kar se sveti.
Drugače pa se mi zdi, da so s tem zadeli v črno:
"The only thing which has kept Mac OS X relatively safe up until now is the fact that the market share is significantly lower than that of Microsoft Windows or the more common UNIX platforms.… If this situation was to change, in my opinion, things could be a lot worse on Mac OS X than they currently are on other operating systems," said Archibald at the time.

5:43 pop.

 
Blogger Mih@ said...

Huh, tist pa res še nisem videl, da so ga skrekali. Zanimivo. Sicer tudi na Winsih nikoli nisem imel težav z virusi, par trojancev je bilo, to je pa to.
Drugače se mi pa ne da že miljontič dokazovati in pisati kje vse je Mac boljši. Če ne razumeš poante je brez veze izgubljati čas. Poznam veliko ljudi (tudi jaz), ki so kupili Mac in ne grejo nazaj na Win, pa če se na glavo postavijo. Takih, ki bi bili na Macu, šli na Win in rekli, da ne grejo na Maca pa še nisem spoznal. To dejstvo govori samo zase.

6:27 pop.

 
Anonymous Anonimni said...

Miha, ravno v tem je problem, ker poskušaš nekaj dokazat. Nisem nikoli rekel da imam karkoli proti Macu, ali da vidim kaj slabega v njih (sploh v primerjavi s PCjem). Še vedno zagovarjam best tool for the job rek...

Bom pa tudi jaz zdaj zakjlučil tole debato preden se razvije v kako vojno =).

9:19 pop.

 
Anonymous Anonimni said...

cad/cam/cae nebo nikoli na macih

ce do sedaj proizvajalci teh programov niso podrpli maca ga tudi v prihodnje verjetno ne bojo..

so hardwersko presibki in se nemorejo kosat z kakim resnim mobilnim workstejsnom..

lp

2:24 pop.

 

Objavite komentar

<< Home